KÓŁKO TANECZNE
Motto: „Człowieku, ucz się tańczyć, bo cóż będą z Tobą robić aniołowie w niebie” (św. Augustyn).
Prowadząca: mgr Marlena Różniak
Instruktor posiada m.in.kurs kwalifikacyjny z pedagogiki tańca dzieci, kurs kwalifikacyjny z tańca nowoczesnego i terapeutycznego oraz liczne kursy i warsztaty taneczne i muzyczne.
Cele zajęć tanecznych:
– Rozwijanie inwencji twórczej i rozwijanie wyobraźni.
– Rozbudzanie wrażliwości estetycznej.
– Odkrywanie swoich zdolności, możliwości i talentów a przede wszystkim swojego miejsca w otaczającym świecie.
– Kształtowanie kompetencji aktywnego udziału w kulturze jako odbiorcy i twórcy.
– Wytwarzanie poczucia bezpieczeństwa i wzajemnego zaufania w grupie.
– Budowanie pozytywnych więzi emocjonalnych między rówieśnikami i nauczycielami.
– Kształtowanie umiejętności nawiązywania kontaktów społecznych.
– Kształtowanie świadomej dyscypliny, poczucia odpowiedzialności indywidualnej i zbiorowej.
– Poznawanie układów tanecznych i ich realizacja.
– Improwizowanie ruchem muzyki.
– Kształcenie umiejętności poczucia rytmu i swobody ruchu.
– Odtwarzanie kroków i figur składających się na wybrany taniec.
– Odczuwanie pozytywnego wpływu na funkcjonowanie całego organizmu.
– Wdrażanie do przestrzegania ładu i porządku.
– Rozwijanie koordynacji i sprawności ruchowej.
– Radzenie sobie z tremą związaną z występami na scenie i przed publicznością.
– Aktywne uczestnictwo w życiu przedszkola i środowiska lokalnego.
TREŚCI PROGRAMOWE:
1) Wprowadzenie dziecka w świat wartości uniwersalnych jak dobro, prawda, miłość, piękno itp.
2) Rozwijanie poczucia odpowiedzialności poprzez samodzielne, dokładne i rzetelne wywiązywanie się z podejmowanych zadań, szacunku do pracy swojej i innych.
3) Poznawanie podstawowych kroków tańców ludowych, regionalnych, towarzyskich i nowoczesnych oraz łączenie ich w układy.
4) Wykonywanie układów tanecznych do choreografii nauczycielki.
5) Zwiększenie koordynacji ruchowej i poczucia rytmu
6) Dbanie o prawidłową postawę ciała.
7) Umiejętne stosowanie ćwiczeń kształtujących prawidłową postawę ciała
8)Umożliwianie dziecku przeżywania pozytywnych efektów własnych działań.
9)Tworzenie warunków sprzyjających spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej dziecka.
10)Organizowanie sytuacji pozwalających na poznanie możliwości dziecka.